Tuesday, March 16, 2010

journey to the north.....

ISNIN 1 MAC 2010
Dah lama xupdate blog aku ni.bkn ape Cuma bz dgn aktiviti harian.Cuti hujung minggu haritu aku balik kampong sbb antr adk aku yang datang bercuti kat Tg Malim dan aku jgk bawa kwn2 aku iaitu Lala, Lili, Marziana dan wani pulang ke kampong aku. Saje jer bawa dorang g jln2 kat umh aku tu. At the same time, mak aku plak demam. So, tu yang menyebabkan aku nk jgk balik kg walaupun mcm2 dugaan dan cabaran yang ktorg lalui dan harungi. Akhirnya selamat sampai di perlis. Hehehehehehe..mesti korang nak tau apa cter si sebaliknya Kan..???
Pada hari khamis iaitu 26.2.2010, bermulalah perjalanan yang kira mencabar bagi aku, adk aku dan kwn2 aku yg ikut aku balik perlis. Pada mulanya aku suruh kwn aku yg wat praktikum kat Ipoh utk survey tiket bas balik perlis n dia bgtau tiket ke perlis bg semua bas dah hbs. Pada mulanya kami xpercaya sbb mggu lps cti mid sem so, mustahil mggu ni dorg balik kg lg. So, kami semua bertekad nak terjah je stesen bas medan Gopeng, Ipoh. Sampai kul 7 ptg kat stesen bas n merayau-rayau kat stesen bas cari tiket. Tp malangnya mmg tiket hbs. Kecut perut gak sbb mlm semakin gelap..nak tdo kat mana??? Semua pompuan plak tu. Risau gak aku. At the same time, member minor BM aku iaitu Faizah pon xde tiket. So, dia pon join ktorg gak. Lps bertekak n berbincang, kami sebulat suara wat keputusan nak tdo hotel jer. Hotel murah…hotel Cina. Xkisah la…semuanya Tawakkal kpd Allah. Kami nek bas ulat pada hari jumaat jam 11.00pagi..Nak tau kami sampai kul brapa??? 5 ptg..gler lambat nak mampossss…dahla bas tu aircond die xkuat..pns gler..driver plak cm mereng2 skit.. maybe dia ada mslh kshtn kot. Xkisahla..jnji cpt sampai umh aku..bila dan sampai masing2 sgt pnt dan lpr. Mak aku plak demam plus risau kt kitorg ni. Sampai je kat umah, mak cik sediakan nasi n lauk kegemaran aku. Nak tau lauk ape????? Gulai nangka…huhuhu..apa lg kami semua berselera mkn sampai xingt dunia..tgh asyk kami mkn, kak wan, abg fazirul, atin n alia dtg melawat.hilang rindu aku kat bdk2 tu. Kak wan dgn relanya mempelawa aku n kwn2 g jln2 kt pdg besar..yg paling gembira sapa lg kalau bkn marziana. Dia yg beria-ria nk shopping kat sana. Lala, Lili n Wani tu biasa jer..tp ktorg kena balik awl la sbb esk nini bertunang. Xpe, sku akn deal ngn kwn baik aku bwk dorg g jln2 pd hr ahd ni..hope dorg xkisah yer…

Hari ahd tu sumaiyah iaitu kwn satu sekolah aku bwk kitorg g pdg besar lg sbb bdk2 ni xhbs berjalan lg…pastu balik ikut jln lading tebu n p gua kelam sekejap..penat..tp mengembirakan. Pukul 6 ptg kitorg bertolak balik ke upsi naik train.sampai umah kat tg malim kul 5 pg… hahahahahahhaha…



No comments:

Post a Comment