Friday, February 19, 2010

Perpisahan Terasing..

Mengenali kalian adalah anugerah yang paling terindah. Sayu hati ini tatkala kita terpaksa berpisah untuk sementara untuk menentukan kehidupan masing-masing. Kadang-kadang aku terfikir, kenapa kita bertemu kalau penghujungnya kita semua kena berpisah. Memang fitrah dan lumrah kehidupan setiap permulaan ada pangakhiran. Maka, tanggal 1 Disember 2009, aku menatap kembali potret-potret kita bersama bagi menggamit kenangan lalu…Tanpa kusedari, titisan demi titisan air mata gugur membasahi pipi. Teringat kembali nama-nama yang pernah menghiasi bibir tatkala kita pernah tinggal bersama di rumah sewa TAMAN BAHTERA JALAN 5 NO 27. Ani, Shitah, Eja, Farah, Masni, Adah, dan Syafa. Macam-macam benda yang kalian semua ajar dan aku belajar. Terima kasih kerana telah meninggalkan kasih sayang, semangat untuk menuntut ilmu, erti tidak putus asa dan kecewa. Segalanya akan aku kutip untuk meneruskan kehidupan di kampus sebagai seorang mahasiswi UPSI. Kepada Ani, lagu nyanyian Qiara yang bertajuk YANG TERJADI KAN TETAP TERJADI memang betul-betul terjadi perpisahan kita. Sejenak terlintas di fikiran, mengapa baru hari ini aku mengenali kalian dan bukannya dari dulu lagi. Jawapan yang aku dapat adalah sesuatu yang berlaku sudah ditakdirkan dan kita semua akan menemui hikmah yang di sebalik setiap apa yang berlaku. Sebelum tinta menoktahkan coretan, jika kalian semua merasai sang bayu yang menyentuh paras wajah kalian, maka itulah rasa rindu aku buat kalian dan jika terasa banyaknya tempias ombak di pantai sebanyak itulah juga rasa kasih sayang aku buat kalian.

No comments:

Post a Comment